تبلیغات
بازاریابی مجازی
اثرات ظاهری و محتوایی در ایمیل مارکتینگ


یکی از عناصر حیاتی و موثر در بازاریابی و فروش ، نوآوری و عدم یکنواختی در ارائه ابزارهای کاربردی است. ایمیل مارکتینگ نیز یکی از ابزارهای کاربردی بازاریابی است. بازاریاب های حرفه ای هیچ گاه از یک الگوی تکراری برای جذب مشتریان استفاده نمی کنند. باید همواره حرف های تازه ای برای بازار و مشتریان داشت و مدیریت بازاریابی و فروش بدون توجه به این موضوع، قطعا مدیریتی ناکارآمد خواهد بود.
 در ایمیل مارکتینگ هم این نکته بسیار مهم است. بسیاری از شرکت ها بدون توجه به این موضوع ایمیل ها را با قالب های تکراری و یکنواخت برای مشتریان ارسال می کنند. نتیجه این نوع بازاریابی در اکثر موارد چیزی جز فرسایش مشتریان و ناتوانی در جلب نظر آنها نخواهد بود.
در این بحث، ایمیل مارکتینگ و تنوع ایمیل ها را می توان از دو منظر ظاهر و محتوا بررسی کرد. بصری سازی در دنیای امروز بازاریابی و تبلیغات از فاکتورهای غیر قابل چشم پوشی است. به طور مثال یک بسته بندی زیبا، یک سایت آراسته و یک ظاهر جذاب برای ایمیل های ارسالی تاثیر زیادی در نگرش مثبت مشتری ها به برند شما خواهند داشت.
چشم های انسان یا به عبارتی نقطه سنجش  بینایی در مغز انسان، از جمله نقاط مهم تحلیلی بدن است. انسان با دیدن یک منظره به دفعات زیاد ، دچار انطباق بینایی با آن تصویر می شود و نه تنها دچار دلزدگی خواهد شد بلکه تغییرات جزئی در تصویر را هم نادیده خواهد گرفت. هنگامی که بازرایاب های اینترنتی، اقدام به فرستادن ایمیل های مختلف در قالب های تکراری می کنند، بعد از مدتی حس منفی نبود خلاقیت را مشتری انتقال می دهند؛ و حتی با اینکه مطالب مختلفی را ارسال می کنید اما از میزان جذب مخاطب کاسته خواهد شد.
محتوای ایمیل شما در جذب، حفظ و ارتباط با مشتریان فاکتوری مهم و کلیدی است. اینکه شما بتوانید از جملات، عکس ها، ویدئوها و به طور کلی محتوای جذاب و به روز و مورد پسند و مورد نیاز مشتری های بازار هدف در ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی خود استفاده کنید، اعتبارو نفوذ برند شما را افزایش خواهد داد. توانایی شرکت ها و مدیران بازاریابی و تبلیغات در نیازسنجی و نیازشناختی مشتریان،کمک بسیاری به تولید محتوای مشتری پسند  خواهد کرد.

منبع: marketix.ir
 
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در لینکدین

برچسب ها: بازاریابی ایمیلی، email marketing،

تاریخ : چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 | 08:27 ب.ظ | نویسنده : م رضایی | نظرات