تبلیغات
بازاریابی مجازی
کانال های تبلیغاتی

اکثر شرکت ها معمولا به دنبال پیدا کردن یک کانال تبلیغاتی آنلاین هستند که بتواند بازگشت سرمایه آن ها را به حداکثر رساند. در هنگام انتخاب یک کانال مناسب حتما باید شرایط, مشخصات مشتریان خود, بودجه بندی تبلیغاتی و بازار مربوطه را مد نظر قرار داد.
در این مقاله پنج سناریو به همراه پنج کانال تبلیغاتی آنلاین که بالاترین بازدهی سرمایه را تا کنون داشته اند مورد بررسی قرار می دهیم.


1- موتورهای جستجو

Google and Bing

اگر زمینه کاری شما یک شغل شناخته شده باشد مثل وکلا, پزشکان, حسابداران, مخاطبان شما به راحتی با سرچ عنوان شغل شما در موتورهای جستجو, شما و خدماتتان را خواهند یافت.
اما اگر شما ارائه دهنده ی خدمات یا محصولاتی هستید که هنوز در میان مردم شناخته شده یا اصطلاحا جا افتاده نیست, بهتر است از استراتژی کشش استفاده کنید. باید بدانید تنها در صورتی شانس پیدا شدن شما برای مشتریانتان وجود دارد که شما در شناخت خدمات خود به موتورهای جستجو از کلمات کلیدی حوزه ی خدماتیتان استفاده کرده باشید. یادتان باشد که یکی از دریچه های ورود به فروشگاه یا تجارت شما, وبلاگ یا وبسایت شماست, پس اگر شما در تمامی مطالبی که در وبلاگ یا وب سایت خود برای معرفی محصولاتتان قرار می دهید, از کلمات کلیدی درست استفاده کنید, بلافاصله موتورهای جستجویی چون Google و Bing که به دنبال کلیدواژه ها هستند, وبلاگ یا سایت شما را خواهند یافت.

2- زمانی که مشتریان از وجود شما آگاهی ندارند خود را در گوگل نمایش دهید

Google AdWords

همه ی تجارت ها مشتریانی ندارند که با سرچ خدمات یا محصولاتشان در موتورهای جستجو یافته شوند. در چنین مواردی استفاده از پلت فرم های گوگل برای نمایش تبلیغ آنلاین شما یک راه موثر برای جذب مخاطب خواهد بود, زمانی که مردم در حال مشاهده سایر وب سایت ها هستند, شما می توانید با استفاده از این پلت فرم ها آگهی خود را در معرض دید آن ها قرار دهید.
در واقع عملی که این پلت فرم ها برای شما انجام می دهند آن است که تبلیغات شما را در سایت های پر بازدید یا سایت هایی که حوزه ی خدماتی مرتبط با خدمات شما دارند, به نمایش می گذارند.
در مقابل استراتژی کشش استراتژی فشار قرار دارد, این دقیقا همان استراتژی است که پلت فرم های گوگل برای شما پیش خواهند گرفت. گار شما تبلیع آنلاین مربوط به برند تجاری خود را خوب طراحی کرده باشید, مشتریان ناخواسته جذب تبلیغ شما خواهند شد. حال این تبلیغ می تواند به صورت یک تبلیغ متنی یا یک بنر باشد.
پلت فرم ایده آل برای این عمل Google AdWords می باشد.البته پلت فرم های دیگری که متعلق به شرکت های دیگر می باشند نیز وجود دارد اما می توان گفت قدرت آن ها در تبلیغات به اندازه Google AdWords نمی باشد.

3- فیس بوک مکانی برای یافتن مشتریان با توجه به الگوهای رفتاری و سبک زندگی آن ها

facebook Ads

اگر شرکت شما خدمات یا محضولاتی را ارئه می دهد که با سبک زندگی مردم سر و کار دارد(مثل وان حمام) یا محصولات یا خدماتی ار ارائه می دهید که با الگوهای رفتاری افراد سر و کار دارید(مثل فروش محصولات مورد علاقه یک خواننده خاص) در این صورت بهترین مکان برای تبلیغات شما Facebook می باشد.
مخاطبان محصولات یا خدماتی از این دست معمولا افرادی هستند که برای یافتن محصولات یا خدمات خود ار سرچ یا سوال استفاده نمی کنند, پس برای جذب چنین مخاطبانی بهترین استراتژی, استراتژی فشار است. شما می توانید با اطلاعاتی که از پروفایل کاربران فیس بوک به دست می آورید مانند سن, جنسیت, تحصیلات, علایق و ... مخاطبان خاص خود را پیدا کرده و آن ها را مورد هدف تبلیغات خود قرار دهید.
علاوه بر فیس بوک توییتر و گوگل Display نیز در این موارد مکان هایی مناسب برای تبلیغ می باشند اما قدرت فیس بوک در یافتن مخاطب بیشتر است.

4- استفاده از لینکدین برای فروش خدمات یا محصولات

Linkedin Ads

اگر تجارت شما از نوع B2B است, بهترین مکان برای تبلیغ خدمات و تجارت شما Linkedin خواهد بود. از طریق این شبکه اجتماعی شما بر اساس یک حرفه خاص, یک صنعت خاص یا حتی از طریق سلسله مراتب و کارمندان شرکت های مختلف, مخاطبان محصولات یا خدمات خود را یافته و آن ها را در معرض تبلیغات خود قرار دهید.

5- استفاده همزمان از جندین کانال تبلیغاتی برای بازارهای رقابتی

Online Ads

اگر شما در یک بازار به شدت رقابتی فعالیت می کنید, یادتان باشد برای دیده شدن نیاز به استفاده از چندین کانال تبلیغاتی به صورت همزمان دارید. در چنین شرایطی شما باید بتوانید ترافیک سایت خود را در بالاترین حد نگاه دارید تا بتوانید حضور پررنگی در بین رقبا داشته باشید, پس قواعد را کنار زده و با حضور پر رنگ در شبکه های مختلف مانند: فیسبوک, توییتر, لینکدین, Google Adwords و ... بیشتر از دیگران سعی در یافتن مخاطب و جذب آن ها به سوی محصولات و خدماتتان باشید.

منبع: به نقل از Entrepreneur

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در لینکدین

برچسب ها: تبلیغات آنلاین، کانال های تبلیغاتی آنلاین، شبکه های اجتماعی،

تاریخ : یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 | 10:29 ب.ظ | نویسنده : م رضایی | نظرات